שאלה מסכמת בנושא ספריית ווב 2.0 חלק ג’: ווב 2.0 למטרות השתלמות בלתי-פורמלי (CPD in Hebrew)

CC rex libris/Max Anderson

עולם הספרנות בארץ קטנה מאד, והאפשרויות להשתלמויות בהתאם. יש ימי עיון בכל פקולטה לספרנות, יש פורום I-FISH, יש כנס טלדן. יש את מרכז ההדרכה לספריות  ואס”י/אסמ”י. אבל למרות שהמדינה שלנו קטנה אנשים לא רוצים לנסוע מדן ועד אילת לעבור השתלמויות, וחלק מהכנסים הם יקרים מאד.

יש עולם גדול בחוץ, ואנחנו ספרנים. בטח שיש השתלמויות פרומליות ובלתי-פורמליות בווב 2.0, נכון? בטח שיש! אז נו, הם אולי לא יעזרו בקידום בעבודה (אבל אולי כן), והם לא בעברית (רוב העולם, מסתבר, לא דובר עברית), אבל הם בחינם והם נגישים והם יעזרו לספרן להתפתח ברמת המקצועות שלו, הן בספרנות והן בטכנולוגיה.

אני פריקית של השתלמויות בווב 2.0. כבר סיימתי כמה קורסים של ווב ג’נקשון, ואעשה עוד קורס הקיץ על העזרה שספרנים יכולים להגיש ליזמים. גם השתתפתי בוובינרים מOCLC, במיוחד על קיטלוג (אני מתנדבת, הקיץ, כמקטלגת של אוסף מוזיקה בספריה של קרני שומרון).

אבל הדבר שאני חושבת שהכי יתרום לי כספרנית ושאני ממליצה עליו בחום לכל ספרן וסטודנט לספרנות זו תוכניות 23 דברים. פחות או יותר הם הקורס שאנחנו עשינו, “טכלונוגיות מידע מתקדמות”, רק בלי ציונים ועם המון, המון, המון עידוד של המשתתפים. הגרסה שבה אני משתתפת היא CPD23, ויש בה יותר מ600 משתתפים מכל העולם. לא רק שאנחנו לומדים עוד יישומי ווב 2.0, אנחנו לומדים הרבה מקריאת הבלוגים אחד של השני ויוצרים  community of practice דרך ציוצים .

אפשר לקרוא את הפוסטם שלי לתוכנית CPD23 בבלוג בתגית #cpd23.

אפשר בקלות לארגן משהו כזה בארץ, בעברית, עם טיפת עזרה מאנשי שם בתחום וקצת עידוד של גורמים רשמיים.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

