פייסבוק שאלה 9

9. מהחשבון האישי – הפרופיל שלך בפייסבוק הזמן חברים. האם החברים יהיו גם חברים לדף הספרייה שפתחת. דווח על כך בבלוג האישי

בפייסבוק יש לי 186 חברים, ויש לי כללים די נוקשים לבחירת חברים.

1. הם חייבים להיות אנשים שאני מכירה ממקום אחר, חוץ מפייסבוק — על אמת, מהבלוגים שלהם, או מרשימות תפוצה במייל. אני לא מאשרת חברות לאנשים שאין לי איתם קשר כלשהו חוץ מפייסבוק .

2. הם חייבים להיות בני גילי. אני אאשר בקשת חברות מאנשים 15 שנה מתחתי ומטה, אבל אני לא אאזום חברות. ראיתי יותר מדי אנשים בגילי שעשו לעצמם פאדיחות כי הם חשבו שהם בני 20 בפייסבוק.

אני לא מוסיפה חברים אוטומטי דרך מיזוג של חבשונות המייל שלי. יש חברים שאני מעדיפה להיות איתם בקשר דרך פייסבוק, כמו נכדים של ידידים והצעירים של הישוב שלי (ככה אני יכולה לסנן את השטויות שלהם מהפייד שלי), אלה שאני מעדיפה להיות איתם בקשר דרך טוויטר (אלה ששולחים קישוריות מעניינות כמה פעמים ביום, במיוחד אלה שאני מכירה מעולם הספרנות), אלה שאני מעדיפה במייל (חברות שאני שופכת להם את הלב), ואלה שאני מעדיפה להיות חברה שלהם בלייב ז’ורנל (קרציות שכותבות סיפורים יפים, אבל לא הייתי רוצה שהם ידעו את השם האמיתי שלי).

תמיד מעניין אןתי המשחק של “גיאוגרפיה יהודית” שאפשר לשחק בפייסבוק עם השמות המומלצים לחברות, כמו מישהו שיש לי איתו 10 חברים במשותף — 9 מהתיכון בניו יורק ואחד (במקור ממיניאפוליס) מהעבודה. מה הקשר?  או אחד שהמשותף בינו לביני זאת אחת שהכרתי דרך בעלי, החבר שלי מהאוניברסיטה, ידידה מהיסודי, 2 מהתיכון, בחור שלמד בישיבה אצלנו בישוב והיה אצלי בן-בית, ואחד מגינות שומרון שקראתי במשך שנים את הבלוג שלו ואח”כ היכרתי על אמת. איך כל קצות החיים שלי מתמזגות אצל מישהו אחר, אחד שאני בכלל לא מכירה? עולם היהודי קטן מאד.

מתוך החברים שלי יש נתח די גדול שהייתי מזמינה לעשות לייק בדף של הספרייה. אני גרה כ30 דקות מקרני שומרון, והרבה מהותיקים של שכונת נוה עליזה הם ידידים שלי, ידידים של בעלי ז”ל או של הילדים שלי (ויש רפריזנטציה טובה של כולם בין החברים שלי בפייסבוק). גם הייתי מבקשת מכל אלו החברים לבקש מהחברים שלהם הגרים בקרני שומרון לעשות לייק לספרייה וממנהלת הספרייה (טלי פונטוביץ’ מהקורס שלנו) להביא את דף הספרייה לתשומת לב חברי הפייסבוק שלה.

Tags: , ,

Leave a Reply

