פייסבוק שאלה 11

11. צור קבוצה בנושא שתבחר לשתף בו רעיונות. דווח על כך בבלוג האישי

תהליך יצירת קבוצה מאד פשוטה — לוחצים על כפתור, נותנים שם, מגדירים חברים והאם הקבוצה סגורה, פתוחה, או סודי. לאחר מכן, העבודה היא כמו כל דף אחר, אם עדכונים ולינקים והכל.

ההבדל העיקרי זה  בדף הבית שלי. בעוד שאני רואה עדכונים מהחברים שלי ומדפים שעשיתי עליהם לייק, אני לא רואה עדכונים מהקבוצות שלי. אני כן יכולה להגדיר שהתרעה על עדכונים יגיעו לי בnotifications.

קבוצה היא אזור של שיתוף פעולה, אז אם אין קהל שמוכן להעלות הודעות, מסרים, תמונות, לינקים, וכד’, מהר מאד הקבוצה ידעך, ולא באשמת בעל הקבוצה. בזמן האחרון פייסבוק התחיל לארכן קבוצות ישנות שאין בהם פעילות.

דבר שקשה לי עם קבוצות בפייסבוק זה שחייבים לצרף חברים לקבוצה לפתוח אותה — זה בשיטת opt-out ולא opt-in. בתור בעל קבוצה זה נוח, אבל כל חבר שלי יכול לצרף אותי לכל מיני קבוצות, ואני אחראית להסר את עצמי — לא רק שלא שואלים אם אני רוצה להצטרף, מצרפים אותי בכוח.

ועוד בעיה קטנקטנה, למי שמשתמש כבד בפייסבוק — הקישורית ל”יצר קבוצה” הרבה פעמים לא ניראת לעין, כי רוב הקבוצות שאת שייכת עליהם מורידה את הקישורית עד שזה נעלם מהסיידבר, ולא כל אחד חושב ללחוץ על “ועוד”.

Tags: , ,

Leave a Reply

