לקוראים, יום עצוב, לאמהות יום שמח

השופט דני צ’ין אתמול סירב לאשר את המחטף שניסה גוגל בוקס לעשות ל”ספרים יתומים”.

בתור קוראת נלהבת של ספרים דיגיטליים, הן על מסך המחשב והן על הסמרטפון שלי, אני מאוכזבת. הספרים הם כבר נסרקו ואוחסנו אצל גוגל, ועם ההחלטה הייתה אחרת, הם היו יכולים לעלות לרשת כבר עכשיו. (לא נדבר על זה שמן הסתם לא הייתי יכולה לראות אותם כי אני בארץ והם יהיו מחוץ לטווח.  גם לא נדבר על ארץ מלאה במוחות יהודיות שעדיין חושבת שישומים ישנם הם טכלולוגיה לוהטת ועדכנית. לא. אמרתי שלא מדברים על זה. על תנסו למשוך אותי!)

בתור אמא, אני מאושרת עד הגג עם ההחלטה.  אני שונאת את הגישה שמאד רובחת אצל השכנות שלי בקשר לילדים שלהם: “נו, בסדר, הוא לא היה צריך לעשות את זה, אבל זה כבר נעשה, אז למה לעשות מזה ביג דיל?”  גוגל בוקס עברו על זכויות יוצרים. הם חשבו שלאף אחד זה לא יזיז, כי אלה ספרים בלי אב ואם, או, במצב הכי רע, לאחר המעשה יקבל גושפנקא משפטית, כי “בסך הכל רצינו לשרת את הציבור.” הם כנראה חשבו שכולם כל כך ישמחו לקבל גישה בחינם, מהבית, שהם ישכחו שגוגל היא חברה מסחרית — חברה גדולה ומאד מסחרית.

אז ככה, ילדודס — עשיתם מעשה רע וקבלתם קצת עונש. חכו את זה כמו גדולים, ותזכרו שבשביל היתומים החברה כולה — הפעם בהתגלמותו של מערכת המשפט — אמורים, בחברה תקינה, להיות אב ואם ליתומים.

Tags:

Leave a Reply

